já, teenagerka - a knížky co mne ovlivnily

25.11.2019

Ahojky! No jo, no joo... Ale koneckonců, jednou jsem bookerka, tak tady mě máte! Co dodat k nadpisu - asi každý někdy narazí na knížku, co jej ovlivní. A dnes to budou ty moje, ty, které na mne v posledních letech a měsících zapůsobily.

•  Tahle píseň ti změní život (L. Salesová)

No a jak! A nejen proto, že se tolik podobá životu mnoha z nás. Je perfektně napsaná a navíc, je nejen o lásce, přátelství, zoufalství, strachu, tmě, odvaze, škole a tak - ale je také o hudbě! Láska, která tě svede z cesty, přátelství tam, kde bys ho nečekala a jedna super taneční párty s bezva hudebním vkusem... Vítej ve Startu! No nezní to dokonale? 

• Oba na konci zemřou (A. Silvera)

Tuhle jsem dočetla nedávno... a OMG! Hned jak jsem to dala přečíst kamarádce (jak to tak mám u knížek ve zvyku :D), šílely jsme nad ní nadšením obě. Hodina smrti jakožto neúprosně odtikávající hodiny, náhodná setkání vedoucí k osudovým koncům i začátkům, zoufalství čtenáře, když si uvědomí, že katastrofa se blíží, ale on s tím nic nenadělá, špetka neočekávaných darů, ztrát i nálezů. A to ať už se jedná o kolo nebo lásku do konce života... Nebo téměř osudový instagram a... víc vám neprozradím :-)

Hledání Aljašky (J. Green)

Je docela pravděpodobné, že jste na tohohle autora už narazili... Poslední roky je jako šňůra knižních bomb - takže vám rovnou doporučím další knihu od něj: Papírová města! Ale Hledání Aljašky... Asi nejemotivnější Greenův příběh. Jde o čas, jde o přátelství, o pomstu, o dětství i současnost - a na pozadí je nějaký kontext, zkrátka je tam něco víc než jen... Bum! 

• Nebe je všude (J. Nelsonová)

Páni, ten výběr je čím dál tím složitější... Ale tahle kniha, dílo, si tu své místo určitě zaslouží. Velkou roli má opět hudba - a také poezie. Když totiž člověk někoho ztratí, chytá se v každém okamžiku každé záchranné nitky, co se naskytne. Ale někdy se lanka a provázky zamotají... A najednou chceš zas jen psát, roztančit růže na zahradě svým klarinetem a číst své milované knížky. Tvůj svět se roztáčí jako ještě nikdy, čas cválá jako splašené koňské spřežení - a ty jen doufej, že opratě padnou do tvých rukou!    

• Stříbrná kniha snů (K. Gierová)

Je-li tu někdo značně pozorný a s dobrou pamětí k tomu, možná si vybaví, že tenhle titul na blogu už zazněl (ale fakt že jo! tadyyy :-)). Je to má dlouhodobě oblíbená trilogie - a právem! Kdo by tušil, že z náhodného setkání na letišti, hromady švýcarského sýra a jednoho blogu vznikna dokonale zašmodrchaná, vtipná a doslova snová zápletka?! Ne každý totiž je takový, jak vypadá. A ne vždy se sny vyplní. A když se do toho všeho plete parta kluků, jedna ukecaná holka, zbrusu nová rodina a mladší sestra, co je druhý Sherlock Holmes... Vznikne něco, co by tě ani ve snu nenapadlo!  



OK... Takže kdo bude první v knihovně? 3, 2, 1...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky